Szybkie i zdrowe śniadanie do szkoły
Treść powstała we współpracy z KUPS (*)

Szybkie i zdrowe śniadanie do szkoły

Poranki, kiedy idziecie do pracy, a dzieci do szkoły, bywają pospieszne, a nawet nerwowe. Macie co robić! Trzeba się nie tylko szybko dobudzić i przygotować do wyjścia, ale także zjeść śniadanie i przygotować drugie śniadanie na wynos.

Niestety zdarza się, że w natłoku obowiązków myśl o lunchboxie umyka i dzieci maszerują do szkoły z kilkoma monetami, za które mają sobie kupić coś „na ząb” w szkolnym sklepiku. Szkoda! A przecież przygotowanie zdrowego, pożywnego i smacznego śniadania do szkoły nie jest trudne i nie zajmuje dużo czasu.

Racjonalne i regularne posiłki są bardzo ważne

Śniadanie to podstawa. To zastrzyk energii na dobry początek dnia. Nie mniej jednak ważne jest drugie śniadanie, a i regularne odżywianie w ogóle. Mądra dieta i zdrowe nawyki są istotne zwłaszcza w przypadku maluchów i uczniów. Dlaczego? Ponieważ młode organizmy dojrzewają, rozwijają się, ale także muszą podołać wielu wyzwaniom - tak w szkole, jak i poza nią.

Głód i duże odstępy między posiłkami – śniadaniem i obiadem - powodują, że spada poziom glukozy we krwi, a to objawia się zmęczeniem, obniżoną sprawnością fizyczną i intelektualną. Głodne dziecko nie jest więc w stanie sprawnie funkcjonować, nie czuje się komfortowo - wydaje się zmęczone i nieobecne.
Dzieci muszą jeść w szkole drugie śniadania – one dodadzą im energii, zaspokoją zapotrzebowanie organizmu na składniki odżywcze.

Co dać dziecku na drugie śniadanie?

Co włożyć do pudełka śniadaniowego? Coś, co dziecko lubi i chętnie zje. Musi to być jednak zestaw pożywny i zdrowy, bogaty w węglowodany złożone, białko, tłuszcze i witaminy.

  • Najprostszym zestawem jest kanapka z pełnoziarnistego pieczywa, z wędliną, jajkiem bądź serem, z dodatkiem warzyw (sałata, ogórek lub pomidor, papryka, rzodkiewka).
  • Jeśli Twoje dziecko czuje niechęć do kanapek, możesz mu zapakować tortillę (wędlinę, ser i warzywa zawiń w posmarowaną twarożkiem tortillę, najlepiej pełnoziarnista), własnoręcznie upieczoną minipizzę, sałatkę (np. makaronową z łososiem i warzywami), wytrawne muffinki, placuszki (np. racuszki). Aby nie tracić czasu rano, takie pudełko śniadaniowe możesz wypełnić wieczorem i włożyć je na noc do lodówki.
  • Koniecznie zapakuj dziecku owoce (jabłko, cząstki pomarańczy, winogrona) lub warzywa (pokrojone na kawałki marchewki, ogórki, paprykę lub rzodkiewki).
  • Możesz dać także jogurt (np. do picia) lub sok Doskonałym uzupełnieniem lunchboxa jest sok owocowy lub warzywny, którego zaletą jest to, że ma wysoką gęstość odżywczą, czyli dostarcza korzystnych substancji odżywczych (mikroelementów i witamin) w niewielkiej ilości kalorii.
  • Prawda, że proste? Taki pełnowartościowy posiłek nie dość, że dostarczy dziecku energii, składników odżywczych i witamin, to i sprawi przyjemność – kolorowy lunchbox z taką smakowitą zawartością zdecydowanie do takich należy.

Sfinansowano ze Środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw.

Uważasz, że ten tekst jest wart przeczytania? Poleć go znajomym:

Oceń:

Wysyłam Twój głos!
Ocena: 0,00 z 5. Głosów: 0
Kliknij w gwiazdki, żeby dodać swój głos.