Żywienie

Jedenaście sposobów, które zwiększą apetyt twojego dziecka

1. Ustalmy stałe pory posiłków, jednak nie trzymajmy się sztywno godzin, które dla rozbawionego i ciekawskiego malucha są trudne do przyjęcia.

2. Podajemy dziecku posiłki, estetyczne, kolorowe i te, które lubi, z uwzględnieniem podstawowych składników odżywczych. Nie rozgraniczamy potraw na lepsze i gorsze. Warto pozwolić dziecku zjeść nawet dwie dokładki jednej pełnowartościowej potrawy, niż inną zostawić nietkniętej formie

3. Dbamy o dobrą atmosferę podczas posiłku, unikanie ciągłego strofowania dziecka, odstąpienie od pewnych standardów kulturalnego jedzenia posiłków (nie mlaskanie, nie rozlewanie, nie jedzenie rękami, siedzenie prosto itd.), na których wykorzenienie jeszcze przyjdzie czas.

4. Unikamy ciągłego mówienia o jedzeniu, czy to w formie gróźb, czy zachęty. Dziecko, na które nie wywiera się presji samo przypomni sobie, że jest głodne.

5. Nakładamy na talerz niezbyt duże porcje. Lepiej, gdy dziecko, szczególnie słabo jedzące, widzi przed sobą małą porcję jedzenia (metoda małych kroków) - zawsze może poprosić o dokładkę.

6. Unikamy przedstawień, nakazów, przekupstwa oraz próśb o jedzenie. Często "niejadztwo" może być dobrze zakamuflowanym szantażem lub chęcią zwrócenia na siebie uwagi.

7. Ograniczmy jedzenie łakoci, picia słodkich napojów, spożywania nie pełnowrtościowych potraw szczególnie przed głównymi posiłkami (banan i karotka są tak sycące ze hamują uczucie głodu)

8. Pozwalamy dziecku na wybór menu

9. Urozmaicamy jadłospis, stopniowe wprowadzając i przyzwyczajając dziecko do nowych produktów. Zapewnia to optymalne pokrycie zapotrzebowania na wszystkie składniki odżywcze.

10. Unikamy nadmiernego rozdrabniania produktów

11. Najważniejsze. Spożywamy posiłki razem z dzieckiem. Nie karmimy go w odosobnieniu. Dziecko uczy się przez naśladownictwo. Jeśli widzi, że rodzice siadają do stołu do obiadu, będzie chciało jeść to samo.

blog comments powered by Disqus
 

Niezbędniki w dziale zdrowe dziecko