reklama

10 minut ćwiczeń dziennie zapewni dziecku zdrowie. Badania

Okazuje się, że wystarczy 10 minut intensywnej aktywności, żeby zwiększyć dzieciom odporność oraz długofalowo polepszyć ich zdrowie.  

Wiadomo od dawna, że aktywność fizyczna zmniejsza stres i zapobiega chorobom, a najnowsze badanie dowodzi, że nawet krótkie ćwiczenia przynoszą bardzo wymierne korzyści. Zaledwie 10 minut ćwiczeń zapobiega rozwojowi problemów z sercem oraz cukrzycy u dzieci.

W badaniu opublikowanym w czasopiśmie "Medicine & Science in Sports & Exercise naukowcy przyjrzeli się 11 600 dzieciom w wieku od 4 do 18 lat. Odkryli, że krótkie serie intensywnych ćwiczeń fantastycznie wpłynęły na dzieci, które miały nadwagę i podwyższony poziom insuliny we krwi.  

Dziesięć minut aktywności jest czymś osiągalnym dla większości z nas. To może być skakanie na skakance, taniec, bieganie w miejscu, przejażdżka rowerem, czy szybki spacer.

Naukowcy oczywiście mówią, że jeśli chodzi o walkę z nadwagą pod uwagę należy brać również dietę i genetykę.

A my dodatkowo przypominamy, że badania z końca lat 90-tych wykazały, że ćwiczenia aerobowe

  • Zwiększają poziom neurotroficznego czynnika mózgu (BDNF), substancji istotnej dla wzrostu komórek mózgowych
  • Stymulują neurogenezę - narodziny nowych neuronów
  • Mobilizują ekspresję genów, które odpowiadają za zwiększającą plastyczność mózgu

Różne badania dowiodły, że ćwiczenia fizyczne przynoszą krótko- i długoterminowe korzyści związane z osiągnięciami naukowymi u dzieci. Na przykład jeden z eksperymentów wykazał, że dzieci, które ćwiczyły 10-20 minut przed testem matematycznym napisały go dużo lepiej niż dzieci z grupy kontrolnej.  (dr Howie 2015).

10 minut. Dacie radę!

10 minut ćwiczeń dziennie zapewni dziecku zdrowie. Badania

Okazuje się, że wystarczy 10 minut intensywnej aktywności, żeby zwiększyć dzieciom odporność oraz długofalowo polepszyć ich zdrowie.  

Wiadomo od dawna, że aktywność fizyczna zmniejsza stres i zapobiega chorobom, a najnowsze badanie dowodzi, że nawet krótkie ćwiczenia przynoszą bardzo wymierne korzyści. Zaledwie 10 minut ćwiczeń zapobiega rozwojowi problemów z sercem oraz cukrzycy u dzieci.

W badaniu opublikowanym w czasopiśmie "Medicine & Science in Sports & Exercise naukowcy przyjrzeli się 11 600 dzieciom w wieku od 4 do 18 lat. Odkryli, że krótkie serie intensywnych ćwiczeń fantastycznie wpłynęły na dzieci, które miały nadwagę i podwyższony poziom insuliny we krwi.  

Dziesięć minut aktywności jest czymś osiągalnym dla większości z nas. To może być skakanie na skakance, taniec, bieganie w miejscu, przejażdżka rowerem, czy szybki spacer.

Naukowcy oczywiście mówią, że jeśli chodzi o walkę z nadwagą pod uwagę należy brać również dietę i genetykę.

A my dodatkowo przypominamy, że badania z końca lat 90-tych wykazały, że ćwiczenia aerobowe

  • Zwiększają poziom neurotroficznego czynnika mózgu (BDNF), substancji istotnej dla wzrostu komórek mózgowych
  • Stymulują neurogenezę - narodziny nowych neuronów
  • Mobilizują ekspresję genów, które odpowiadają za zwiększającą plastyczność mózgu

Różne badania dowiodły, że ćwiczenia fizyczne przynoszą krótko- i długoterminowe korzyści związane z osiągnięciami naukowymi u dzieci. Na przykład jeden z eksperymentów wykazał, że dzieci, które ćwiczyły 10-20 minut przed testem matematycznym napisały go dużo lepiej niż dzieci z grupy kontrolnej.  (dr Howie 2015).

10 minut. Dacie radę!