reklama

Kara i nagroda. Jak dzieci w zależności od wieku pojmują sprawiedliwość. Badania

Nowe badanie daje pogląd, jak dzieci reagują na praktyki wychowawcze stosowane przez rodziców i nauczycieli oraz pokazuje, co uważają za sprawiedliwe.

Nauczyciel, który za dobre lub złe zachowanie pojedynczego dziecka nagradza lub karze całą klasę będzie uważany za sprawiedliwego przez 4 i 5-latków, ale nie przez  przez starsze dzieci - powiedział dr Craig Smith z Craig Smith of the U-M Center for Human Growth and Development.

Okazało się, że dzieci w wieku przedszkolnym są  bardziej skłonne do ukarania grupy ludzi za przewinienia jednej osoby. Dzieci w tym wieku mają po prostu inny pomysł na to, co jest sprawiedliwe i wygląda, że dużą rolę odgrywa współczucie. 

Naukowcy poprosili  dzieci w wieku od 4 do 10 lat, żeby w najbardziej sprawiedliwy sposób rozdzieliły kary i nagrody.  Cztero i pięciolatki w przeważającej mierze zdecydowały się dać każdemu to samo, niezależnie od zasług.

Uczniowie szkół podstawowych podeszli do tego w dojrzały sposób podkreślając, że ludzie powinni odpowiadać za swoje czyny. Zarówno kary i nagrody powinny być przyznawane indywidualnie. Za niesprawiedliwe uznały obarczanie odpowiedzialnością całej grupy za zachowanie jednej osoby.  Jest to pogląd, który popiera większość dorosłych powiedział Smith.

źródło

Kara i nagroda. Jak dzieci w zależności od wieku pojmują sprawiedliwość. Badania

Nowe badanie daje pogląd, jak dzieci reagują na praktyki wychowawcze stosowane przez rodziców i nauczycieli oraz pokazuje, co uważają za sprawiedliwe.

Nauczyciel, który za dobre lub złe zachowanie pojedynczego dziecka nagradza lub karze całą klasę będzie uważany za sprawiedliwego przez 4 i 5-latków, ale nie przez  przez starsze dzieci - powiedział dr Craig Smith z Craig Smith of the U-M Center for Human Growth and Development.

Okazało się, że dzieci w wieku przedszkolnym są  bardziej skłonne do ukarania grupy ludzi za przewinienia jednej osoby. Dzieci w tym wieku mają po prostu inny pomysł na to, co jest sprawiedliwe i wygląda, że dużą rolę odgrywa współczucie. 

Naukowcy poprosili  dzieci w wieku od 4 do 10 lat, żeby w najbardziej sprawiedliwy sposób rozdzieliły kary i nagrody.  Cztero i pięciolatki w przeważającej mierze zdecydowały się dać każdemu to samo, niezależnie od zasług.

Uczniowie szkół podstawowych podeszli do tego w dojrzały sposób podkreślając, że ludzie powinni odpowiadać za swoje czyny. Zarówno kary i nagrody powinny być przyznawane indywidualnie. Za niesprawiedliwe uznały obarczanie odpowiedzialnością całej grupy za zachowanie jednej osoby.  Jest to pogląd, który popiera większość dorosłych powiedział Smith.

źródło