reklama

Nie lubisz matematyki? Nie mów tego dziecku, bo będzie miało złe oceny.

Rodzice mogą wpływać na słabe wyniki z matematyki u swoich dzieci. Wszystko przez swoje nastawienie do tego przedmiotu. Uważajcie!

"Rzadko myślimy o tym, jaki wpływ na wyniki w nauce mają nasze postawy. Tymczasem przeprowadzone badania sugerują, że komentarze rodziców typu: „Nie lubię matematyki” wpływają na nastawienie i wyniki w nauce dzieci” – stwierdziła Sian Beilock, profesor psychologii na Uniwersytecie w Chicago, w komunikacie prasowym opublikowanym w Association for Psychological Science.

Na potrzeby badań naukowcy oceniali osiągnięcia matematyczne oraz niepokój niepokój / strach przed matematyką wśród 438 pierwszo i drugoklasistów. Pytali również ich rodziców, czy mają trudności z matematyką oraz jak często pomagali dzieciom w odrabianiu lekcji matematyki.

Wyniki wykazały, że dzieci rodziców nielubiących matematyki gorzej przyswajają materiał, jeśli rodzice pomagają im w odrabianiu lekcji.

"Rodzice, którzy nie czują się mocni w matematyce, mogą być mniej skuteczni w wyjaśnianiu pojęć matematycznych i jednocześnie mogą nie wychwycić i  nie reagować, gdy dziecko popełni błąd podczas rozwiązywania zadań" – powiedziała współautorka badań, Susan Levine, profesor edukacji i społeczeństwa na Wydziale Psychologii na Uniwersytecie w Chicago.

Nastawienie i postawa rodziców mają w tym kontekście większe znaczenie niż geny, twierdzą Beilock i Levine. "Mimo iż jest możliwe, że istnieje genetyczny czynnik odpowiedzialny za zdolności matematyczne, to faktem jest, że pogorszenie wyników z matematyki ma miejsce tylko wtedy, gdy rodzice aktywnie starają się pomóc w odrabianiu prac domowych" – piszą autorki badań opublikowanych w Psychological Science.

Naukowcy stwierdzili, że narzędzia, które mogłyby pozytywnie wpłynąć na kompetencje rodziców w zakresie pomagania dzieciom w matematyce to książki matematyczne, gry komputerowe i planszowe oraz aplikacje internetowe.

Poprzednie badania tego samego zespołu dowodziły, że gdy nauczyciele nie czują się pewnie w dziedzinie matematyki, ich uczniowie w ciągu roku szkolnego uczą się zdecydowanie mniej efektywnie.
źródło

Hmmm....chyba coś w tym jest. Jak sądzicie?

Nie lubisz matematyki? Nie mów tego dziecku, bo będzie miało złe oceny.

Rodzice mogą wpływać na słabe wyniki z matematyki u swoich dzieci. Wszystko przez swoje nastawienie do tego przedmiotu. Uważajcie!

"Rzadko myślimy o tym, jaki wpływ na wyniki w nauce mają nasze postawy. Tymczasem przeprowadzone badania sugerują, że komentarze rodziców typu: „Nie lubię matematyki” wpływają na nastawienie i wyniki w nauce dzieci” – stwierdziła Sian Beilock, profesor psychologii na Uniwersytecie w Chicago, w komunikacie prasowym opublikowanym w Association for Psychological Science.

Na potrzeby badań naukowcy oceniali osiągnięcia matematyczne oraz niepokój niepokój / strach przed matematyką wśród 438 pierwszo i drugoklasistów. Pytali również ich rodziców, czy mają trudności z matematyką oraz jak często pomagali dzieciom w odrabianiu lekcji matematyki.

Wyniki wykazały, że dzieci rodziców nielubiących matematyki gorzej przyswajają materiał, jeśli rodzice pomagają im w odrabianiu lekcji.

"Rodzice, którzy nie czują się mocni w matematyce, mogą być mniej skuteczni w wyjaśnianiu pojęć matematycznych i jednocześnie mogą nie wychwycić i  nie reagować, gdy dziecko popełni błąd podczas rozwiązywania zadań" – powiedziała współautorka badań, Susan Levine, profesor edukacji i społeczeństwa na Wydziale Psychologii na Uniwersytecie w Chicago.

Nastawienie i postawa rodziców mają w tym kontekście większe znaczenie niż geny, twierdzą Beilock i Levine. "Mimo iż jest możliwe, że istnieje genetyczny czynnik odpowiedzialny za zdolności matematyczne, to faktem jest, że pogorszenie wyników z matematyki ma miejsce tylko wtedy, gdy rodzice aktywnie starają się pomóc w odrabianiu prac domowych" – piszą autorki badań opublikowanych w Psychological Science.

Naukowcy stwierdzili, że narzędzia, które mogłyby pozytywnie wpłynąć na kompetencje rodziców w zakresie pomagania dzieciom w matematyce to książki matematyczne, gry komputerowe i planszowe oraz aplikacje internetowe.

Poprzednie badania tego samego zespołu dowodziły, że gdy nauczyciele nie czują się pewnie w dziedzinie matematyki, ich uczniowie w ciągu roku szkolnego uczą się zdecydowanie mniej efektywnie.
źródło

Hmmm....chyba coś w tym jest. Jak sądzicie?