reklama

Wczesne chodzenie spać ma wpływ na zdrowie dzieci i psychikę mam. Przełomowe badania

Podczas konferencji Sleep DownUnder 2015 odbywającej się w Australii dotyczącej snu w Australii naukowcy podzielili się wynikami badań dotyczącymi wpływu snu na zdrowie i rozwój dzieci oraz ich rodziców.

Dr Quach wraz z grupą naukowców  z Murdoch Childrens Research Institute i University of New England  obserwował 3600 dzieci w Australii. Dzieci były badanie trzykrotnie w ciągu pierwszych 9 lat życia. Było to największe i pierwsze tego rodzaju badanie, które pokazało, jak ważne jest żeby małe dzieci chodziły wcześnie spać. 

Jest to cenna informacja dla rodziców, dzięki której się dowiedzą, że ważna jest długość snu, ale przede wszystkim wcześniejsze kładzenie dzieci do łóżek - powiedział i kierujący badaniami dr Jon Quach

Naukowcy przeanalizowali dane dotyczące snu i stylu życia  dzieci w wieku 4-5, 6-7 i 8-9. Dzieci zostały podzielone na 4 grupy:

  1. dzieci , które chodziły wcześnie spać i wcześnie wstawały,
  2. dzieci, które wcześnie chodziły spać i późno wstawały,
  3. dzieci, które chodziły późno spać i późno wstawały,
  4. dzieci, które chodziły późno spać i wcześnie wstawały

Dzieci, które wcześnie szły do łóżek spały już przed 20:30, te które późno zasypiały dopiero po tej godzinie .

Wyniki. Jakość życia

Wyniki pokazują, że dzieci, które zasypiały wcześniej są zdrowsze, a ich mamy mają zdecydowanie lepsze samopoczucie psychiczne, w porównaniu z mamami, których dzieci zasypiały późno. Korzyści były widoczne w obydwu grupach dzieci, które spały już przed 20:30, bez względu na długość ich snu.

Pamiętaj mamo, kładzenie dziecka do łóżka wcześnie jest nie tylko dobre dla niego. Jest zdecydowanie dobre dla twojego zdrowia psychicznego, co akurat wydaje mi się zupełnie jasne - bez badań.

Sen i otyłość.

Profesor Tim Olds, z Uniwersytetu Południowej Australii  przebadał  2200 dzieci w wieku 9-16 lat.
Wyniki wykazały, że nastolatki, które szły spać późno i budziły się późno, miały wyższy BMI niż ich koledzy, którzy wcześniej zasypiali i wcześniej wstawali - nawet jeśli liczba godzin snu była taka sama.

Najważniejszy i chyba nowy wniosek, jaki wypływa z obydwu badań, to że ewidentnie widać korelację pomiędzy godziną, o której kładzie się spać dziecko a jego zdrowiem. Tylko, o ile młodsze dziecko można namówić do kładzenia się spać wcześniej, to jak przekonać do tego nastolatka?



Wczesne chodzenie spać ma wpływ na zdrowie dzieci i psychikę mam. Przełomowe badania

Podczas konferencji Sleep DownUnder 2015 odbywającej się w Australii dotyczącej snu w Australii naukowcy podzielili się wynikami badań dotyczącymi wpływu snu na zdrowie i rozwój dzieci oraz ich rodziców.

Dr Quach wraz z grupą naukowców  z Murdoch Childrens Research Institute i University of New England  obserwował 3600 dzieci w Australii. Dzieci były badanie trzykrotnie w ciągu pierwszych 9 lat życia. Było to największe i pierwsze tego rodzaju badanie, które pokazało, jak ważne jest żeby małe dzieci chodziły wcześnie spać. 

Jest to cenna informacja dla rodziców, dzięki której się dowiedzą, że ważna jest długość snu, ale przede wszystkim wcześniejsze kładzenie dzieci do łóżek - powiedział i kierujący badaniami dr Jon Quach

Naukowcy przeanalizowali dane dotyczące snu i stylu życia  dzieci w wieku 4-5, 6-7 i 8-9. Dzieci zostały podzielone na 4 grupy:

  1. dzieci , które chodziły wcześnie spać i wcześnie wstawały,
  2. dzieci, które wcześnie chodziły spać i późno wstawały,
  3. dzieci, które chodziły późno spać i późno wstawały,
  4. dzieci, które chodziły późno spać i wcześnie wstawały

Dzieci, które wcześnie szły do łóżek spały już przed 20:30, te które późno zasypiały dopiero po tej godzinie .

Wyniki. Jakość życia

Wyniki pokazują, że dzieci, które zasypiały wcześniej są zdrowsze, a ich mamy mają zdecydowanie lepsze samopoczucie psychiczne, w porównaniu z mamami, których dzieci zasypiały późno. Korzyści były widoczne w obydwu grupach dzieci, które spały już przed 20:30, bez względu na długość ich snu.

Pamiętaj mamo, kładzenie dziecka do łóżka wcześnie jest nie tylko dobre dla niego. Jest zdecydowanie dobre dla twojego zdrowia psychicznego, co akurat wydaje mi się zupełnie jasne - bez badań.

Sen i otyłość.

Profesor Tim Olds, z Uniwersytetu Południowej Australii  przebadał  2200 dzieci w wieku 9-16 lat.
Wyniki wykazały, że nastolatki, które szły spać późno i budziły się późno, miały wyższy BMI niż ich koledzy, którzy wcześniej zasypiali i wcześniej wstawali - nawet jeśli liczba godzin snu była taka sama.

Najważniejszy i chyba nowy wniosek, jaki wypływa z obydwu badań, to że ewidentnie widać korelację pomiędzy godziną, o której kładzie się spać dziecko a jego zdrowiem. Tylko, o ile młodsze dziecko można namówić do kładzenia się spać wcześniej, to jak przekonać do tego nastolatka?