reklama

Wysokobiałkowe śniadanie zapobiega tyciu nastolatków

Dowiedziono, że jedzenie wysokobiałkowych śniadań stabilizuje poziom cukru we krwi i zapobiega tyciu nastolatków.

Takie śniadanie powinno zawierać 35 gramów białka pod postacią, np: mleka, jaj, chudego mięsa i jogurtu greckiego - twierdzą naukowcy z University of Missouri.

"Nastolatki powinny rozwijać zdrowe nawyki żywieniowe jak najwcześniej. Jeśli tak się stanie, prawdopodobnie będą je kontynuować przez resztę życia. – powiedziała Heather Leidy, profesor żywienia i fizjologii ćwiczeń na University of Missouri, która prowadziła badania mające na celu stwierdzenie, czy rodzaj śniadania może wpływać na masę ciała u młodych ludzi.

Na potrzeby badania, opublikowanego w Journal of Obesity, naukowcy przez 12 tygodni obserwowali 3 grupy otyłych nastolatków. Pierwsza grupa pomijała śniadania od 5 do 7 razy w tygodniu.  Druga rano jadła typowe, niskobiałkowe posiłki (13 gramów białka, mleko i płatki zbożowe). Trzeciej grupie rano wprowadzono wysokobiałkową dietę

Przed rozpoczęciem badań oraz po ich zakończeniu zmierzono tkankę tłuszczową wszystkim uczestnikom. Po 12 tygodniach okazało się, że nastolatki, które jadły wysokobiałkowe  śniadanie, w ciągu dnia spożywały o 400 kalorii mniej i w rezultacie straciły sporo tkanki tłuszczowej. Miały też bardziej stabilny poziom glukozy we krwi (duże wahania jego poziomu to zwiększone ryzyko cukrzycy typu 2).

Dla odmiany pozostali uczestnicy badań w tym czasie przybrali na wadze.
 
źródło

Wysokobiałkowe śniadanie zapobiega tyciu nastolatków

Dowiedziono, że jedzenie wysokobiałkowych śniadań stabilizuje poziom cukru we krwi i zapobiega tyciu nastolatków.

Takie śniadanie powinno zawierać 35 gramów białka pod postacią, np: mleka, jaj, chudego mięsa i jogurtu greckiego - twierdzą naukowcy z University of Missouri.

"Nastolatki powinny rozwijać zdrowe nawyki żywieniowe jak najwcześniej. Jeśli tak się stanie, prawdopodobnie będą je kontynuować przez resztę życia. – powiedziała Heather Leidy, profesor żywienia i fizjologii ćwiczeń na University of Missouri, która prowadziła badania mające na celu stwierdzenie, czy rodzaj śniadania może wpływać na masę ciała u młodych ludzi.

Na potrzeby badania, opublikowanego w Journal of Obesity, naukowcy przez 12 tygodni obserwowali 3 grupy otyłych nastolatków. Pierwsza grupa pomijała śniadania od 5 do 7 razy w tygodniu.  Druga rano jadła typowe, niskobiałkowe posiłki (13 gramów białka, mleko i płatki zbożowe). Trzeciej grupie rano wprowadzono wysokobiałkową dietę

Przed rozpoczęciem badań oraz po ich zakończeniu zmierzono tkankę tłuszczową wszystkim uczestnikom. Po 12 tygodniach okazało się, że nastolatki, które jadły wysokobiałkowe  śniadanie, w ciągu dnia spożywały o 400 kalorii mniej i w rezultacie straciły sporo tkanki tłuszczowej. Miały też bardziej stabilny poziom glukozy we krwi (duże wahania jego poziomu to zwiększone ryzyko cukrzycy typu 2).

Dla odmiany pozostali uczestnicy badań w tym czasie przybrali na wadze.
 
źródło