Ostatnia modyfikacja: 14/07/2017 , artykuł powstał: 29/03/2006

Jedenaście sposobów, które zwiększą apetyt twojego dziecka

1. Ustalmy stałe pory posiłków, jednak nie trzymajmy się sztywno godzin, które dla rozbawionego i ciekawskiego malucha są trudne do przyjęcia.

2. Podajemy dziecku posiłki, estetyczne, kolorowe i te, które lubi, z uwzględnieniem podstawowych składników odżywczych. Nie rozgraniczamy potraw na lepsze i gorsze. Warto pozwolić dziecku zjeść nawet dwie dokładki jednej pełnowartościowej potrawy, niż inną zostawić nietkniętej formie

3. Dbamy o dobrą atmosferę podczas posiłku, unikanie ciągłego strofowania dziecka, odstąpienie od pewnych standardów kulturalnego jedzenia posiłków (nie mlaskanie, nie rozlewanie, nie jedzenie rękami, siedzenie prosto itd.), na których wykorzenienie jeszcze przyjdzie czas.

4. Unikamy ciągłego mówienia o jedzeniu, czy to w formie gróźb, czy zachęty. Dziecko, na które nie wywiera się presji samo przypomni sobie, że jest głodne.

reklama

5. Nakładamy na talerz niezbyt duże porcje. Lepiej, gdy dziecko, szczególnie słabo jedzące, widzi przed sobą małą porcję jedzenia (metoda małych kroków) - zawsze może poprosić o dokładkę.

6. Unikamy przedstawień, nakazów, przekupstwa oraz próśb o jedzenie. Często "niejadztwo" może być dobrze zakamuflowanym szantażem lub chęcią zwrócenia na siebie uwagi.

7. Ograniczmy jedzenie łakoci, picia słodkich napojów, spożywania nie pełnowrtościowych potraw szczególnie przed głównymi posiłkami (banan i karotka są tak sycące ze hamują uczucie głodu)

8. Pozwalamy dziecku na wybór menu

reklama

9. Urozmaicamy jadłospis, stopniowe wprowadzając i przyzwyczajając dziecko do nowych produktów. Zapewnia to optymalne pokrycie zapotrzebowania na wszystkie składniki odżywcze.

10. Unikamy nadmiernego rozdrabniania produktów

11. Najważniejsze. Spożywamy posiłki razem z dzieckiem. Nie karmimy go w odosobnieniu. Dziecko uczy się przez naśladownictwo. Jeśli widzi, że rodzice siadają do stołu do obiadu, będzie chciało jeść to samo.

Ocena: 0 z 5. Ocen: 0

Kliknij, żeby dodać swój głos

Czy ta strona może się przydać komuś z Twoich znajomych? Poleć ją:

Zobacz także

Rada na Tadka Niejadka

Rada na Tadka Niejadka

Rodzice na ogół narzekają na brak apetytu dziecka. Prześcigają się w komponowaniu coraz wymyślniejszych...   Więcej

Talerzem w robala

Talerzem w robala

O pasożytach, jak zwykle jesienią(nasilenie objawów)bardzo głośno. Temat trudny, poruszany wielokrotnie...   Więcej

10 przykazań zdrowego odżywiania

10 przykazań zdrowego odżywiania

Sporo wiesz na temat żywienia swojego dziecka - dużo czytasz, śledzisz nowinki kulinarne i wytyczne...   Więcej

Czy  i kiedy dzieci powinny jeść lody?

Czy i kiedy dzieci powinny jeść lody?

Któż z nas nie lubi lodów, słodkich deserów, których smak wielu z nas kojarzy się z dzieciństwem.  Czy...   Więcej

Dietetyczne sposoby na zaparcia

Dietetyczne sposoby na zaparcia

Zaparcia są bardzo częstym i frustrującym problemem u dzieci. Nie ma standardowej definicji zaparcia,...   Więcej

Dietetyczne sposoby na podniesienie odporności dziecka

Dietetyczne sposoby na podniesienie odporności dziecka

W sezonie jesienno-zimowym wielu rodziców zmaga się z przeziębieniami  i chorobami swoich dzieci,...   Więcej

reklama

Niezbędniki w dziale zdrowe dziecko

Przedszkolak

W zerówce